OGLĄDAJ TUTAJ
Cząstki kobiety cda cały film online zalukaj vod gdzie obejrzeć
„Cząstki kobiety” Kornéla Mundruczó zaczyna się właściwie od mężczyzny. Sean (Shia LaBeouf) szykuje się do budowy rusztowania w Bostonie, ale wkrótce opuszcza miejsce pracy, aby być w domu ze swoją partnerką, Martą (Vanessa Kirby). Ich pierwsze dziecko spodziewane jest w każdej chwili, ale kiedy nadarza się okazja, sprawy nie układają się zgodnie z oczekiwaniami. Większość rodziców, położników i specjalistów od porodu udzieli Ci porady, to normalne. Dziecko przychodzi, kiedy chce, niezależnie od tego, czy nie ma przy porodzie w domu specjalista położniczego. W każdym razie, w ciągu kilku krótkich minut filmu, krzyki Marty z bólu porodowego prowadzą do pierwszych płaczów dziecka. Rodzice są zachwyceni swoim nowym ukochanym noworodkiem. Specjalistka w zastępstwie położniczym (Molly Parker), zastępująca najlepszą opcję dla pary, wydaje pomruk pomocy. Tak czy inaczej, szczęśliwa sekunda jest ulotna. Coś się nie udaje i wszyscy wstrzymują oddech, gdy do akcji wkraczają ratownicy medyczni.
Kata Wéber, która skomponowała film, oparła jego główną tragedię na doświadczeniu utraty swojego dziecka z Mundruczó, jej twórczym partnerem przy „Białym Bogu” i „Księżycu Jowisza”. Podczas trzeciej współpracy główny zespół autorów zagłębił się w głębokie kopanie, odkrywając ból spowodowany niezręcznymi spojrzeniami i izolacją, która towarzyszy utracie dziecka. „Cząstki kobiety” jest najbardziej ugruntowany podczas badania tych przepastnych ciszy i tak niewyobrażalnej melancholii. Mniej intrygujące jest, gdy punkt widzenia przenosi się z powrotem na stronę Sean’a. Treść zmusza go do lekkomyślnego złego zachowania, co niewiele wnosi do sedna historii. W tle tej głęboko osobistej opowieści pojawia się sensacyjny proces o beztroskę specjalistki położniczej, która podobnie jak wybryki Seana odwraca uwagę od przełomowego dramatu.
Z drugiej strony Kirby musi przeprowadzić swoją postać przez koszmar na jawie każdego z rodziców, który robi oszałamiająco. Jako Martha Kirby przechodzi z katatonii w chaos, stając się równie niebezpiecznym jak jej partner, nie czując się jak frazes. Jest zła na Seana, swoich kolegów, swoją rodzinę – zwłaszcza swoją matkę, Elizabeth (Ellen Burstyn), która mówi o swoim nieszczęściu, jakby to była osobista porażka, i karci Martę za to, że nie wnosi czynnych zarzutów do specjalisty położniczego. To napięcie, które prowadzi do najlepszej sceny w filmie, impasu między matką i córką, obu lamentujących i każda z zupełnie różnymi pomysłami na najbardziej skuteczną metodę pójścia naprzód. Jest to sekunda tak elektryzująca, że dramat wojenny przypomina ubieranie się w oknie.
LaBeouf robi swojego przeklętego Stanleya Kowalskiego. Jego postać jest brutalnym, przeciętnym, surowym nerwem, który osiągnął granicę, gdy został obalony przez swojego partnera i pieniądze jej rodziny. Jest uparty, władczy i zły, przez co nie możesz przestać myśleć o tym, jak w każdym razie kobieta o łagodnym głosie zakochała się w nim.
W niektórych przypadkach bardzo łatwo może być zignorowanie zarzutów o obraźliwe zachowanie, jednak jest to w zasadzie nierealne w „Bit of a Woman”, gdzie postać LaBeoufa działa agresywnie w stosunku do Kirby’ego. Pozew FKA Twigs przeciwko LaBeouf twierdził, że aktor dokonał napaści seksualnej, celowo przeszedł na chorobę przenoszoną drogą płciową i spowodował wielkie problemy emocjonalne. W być może najbardziej niewygodnych scenach z „Cząstki kobiety”, postać LaBeouf, Sean, inicjuje seks, kiedy Martha tego nie chce. Nie protestuje na zewnątrz, jednak jej wygląd i komunikacja niewerbalna wyglądają wyjątkowo nieprzyjemnie. Wreszcie, kiedy ona się zgadza, on wstaje i odchodzi, a nie w tym momencie stanu umysłu. Cały jego stłumiony gniew na nią i jej rodzinę w tym momencie prowadzi do tego, że rzuca piłką do jogi w jej twarz. Wyzywająco wypuszcza powietrze z piłki do jogi, czego prawdopodobnie używała, aby przynieść sobie poczucie spokoju i dobrego samopoczucia, papierosem. Potrafi też zachowywać się naturalnie szkodliwie i wściekle, jednak nie atakuje tak zaciekłością jak on. Zamiast tego zabiera broń, którą ją uderzył, niezależnie od tego, czy w ogóle mogła być jej. Nie pozwoli, żeby znowu ją skrzywdził.
Na szczęście to występ Kirby’ego sprawia, że „Cząstki kobiety” zapada w pamięć. Pomimo trudnej analogii do rozbudowy i historii osadzonej w Bostonie, która nie przypomina Bostonu, emocjonalna wycieczka Marty jest bardziej godna uwagi, niż przypisuje jej historia. Mogło być więcej scen wśród Marthy i Elizabeth lub jej rodziny, w skład których wchodzą siostra (Iliza Shlesinger), brat z małżeństwa (Benny Safdie, w części kilku komicznych minut filmu) i kuzynka, która jest prawnikiem (Sarah Snook ). Dzięki sporadycznym kłótliwym związkom Marty i Elżbiety istnieje nawet krótka eksploracja traumy pokoleniowej i tego, jak wpływa to na zdolność jednostki do lamentowania lub na to, jak jej zdaniem należy sobie radzić ze smutkiem. Druga połowa filmu jest równie napięta jak scena narodzin, pozostawiając publiczność czekającą z zapartym tchem. Chociaż wynik procesu nie zmieni tego, co się stało, tym razem Martha może osiągnąć coś więcej niż tylko oglądać bezbronne. Może oderwać się od oczekiwań mamy, partnera i społeczeństwa i na swój własny sposób lamentować.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.