Mosul

VOD

 

OGLĄDAJ TUTAJ

Mosul cda cały film

Mosul cda cały film online zalukaj vod gdzie obejrzeć

Usiłowana przez Netflix dystrybucja filmów o tematyce militarnej kontynuowana jest wraz z filmem „Mosul”, który zaznacza znaczną liczbę równoważnych okienek jako poprzedni wkład funkcji internetowej. Podobnie jak „Extraction”, „Mosul” jest dostarczany przez artystę rozrywkowego Russo Brothers i gwiazdy Adama Bessę. Podobnie jak „6 Underground”, „Mosul” rozgrywa się na Bliskim Wschodzie, w kraju walczącym o wolność z obelżywymi towarzyszami. Co więcej, jako pierwsi na Netflixie, poza zestawem „Close” w Maroku, „Mosul” jest koordynowany i skomponowany przez producenta, który nie pochodzi z dzielnicy świata, na której się koncentruje i którą można zweryfikować. przez te filmy. Całość ma na celu stwierdzenie, że „Mosul” ma fasadę swoistego rodzaju ryzykownego agregatu do schładzania kręgosłupa, który inni ludzie ratują jego bohaterowie.

Tak czy inaczej, Matthew Michael Carnahan, którego napisy zawierają „Dim Waters”, „World War Z” i „21 Bridges”, unika takich białych przyjaciół w potrzebie, gdy po raz pierwszy stał u steru, w świetle autentycznych okazji, o grupie SWAT z Niniwy w Mosulu w Iraku. Łącząc odmowę okazania jakiegokolwiek współczucia Państwu Islamskiemu z wnikliwym, choć niedojrzałym dyskursem na temat zestawu doświadczeń i skojarzeń Iraku ze Stanami Zjednoczonymi, sąsiednim Iranem i dawnym przeciwnikiem Kuwejtem, „Mosul” czuje się ugruntowany z istotnej perspektywy miejsce i czas. Pomimo faktu, że film w niektórych przypadkach opiera się na standardowej symbolice, aby wyjaśnić katastrofy Państwa Islamskiego (osierocona młodzież, impregnowane damy), rekompensuje tę konsekwencję chwytliwą egzekucją prowadzoną przez irackiego artysty Suhaila Dabbacha. Jako pionier grupy SWAT, major Jasem, Dabbach jest niezłomnym patriarchą, człowiekiem, który w akceptowalny sposób przełącza się między mordowaniem wojowników Państwa Islamskiego, zachęcając swoje „dzieci” i przyjaciół do picia wody podczas realizacji ich głównego celu i małego chłopca, który widzą wijącego się wzdłuż ziemnej ulicy. Dabbach jest esencją „Mosulu”, uosabiającą niezwykłe nieszczęście, jakie przeżyli Irakijczycy po długiej wojnie i wyburzeniach – i tę odrobinę nadziei, którą faktycznie lgną do lepszego życia.

Akcja „Mosulu” rozgrywa się w podobnym, nazwanym mieście w północnym Iraku, które było kwitnącym miastem z prawie 2 milionami mieszkańców. Położone nad rzeką Tygrys, Mosul znajduje się w pobliżu Niniwy, antycznego miasta asyryjskiego, które niegdyś było klejnotem neoasyryjskiego imperium w Górnej Mezopotamii. Po wrześniu. 11 listopada 2001 r., USA – wtargnięcie do Iraku zdestabilizowało naród, zaostrzyła się istota Państwa Islamskiego w różnych irackich społecznościach miejskich i kontrola nad nimi. W 2014 r. Do miasta zaczęły wkradać się zgromadzenia podżegaczy strachu (które niektórzy mieszkańcy Bliskiego Wschodu nazywają pejoratywnym „Daesh”), a kiedy „Mosul” zaczyna się w dzisiejszych czasach, ich niszczący efekt jest jasny. Strzały robotów wyjaśniają nieuniknione rozpryskiwanie się – implodowane konstrukcje, pochłaniające pojazdy, opuszczone obszary – podczas gdy podtytuły wyjaśniają, że jedną z samotnych grup, których obawiają się wojownicy Państwa Islamskiego, jest grupa SWAT z Niniwy. Składający się z gliniarzy z Mosulu, którzy wykorzystują swoje bezpośrednie informacje o mieście dla ich potencjalnej korzyści, koledzy SWAT z Niniwy są znani ze swojej siły. Żaden z nich nigdy nie wymienił stron i nie przyłączył się do Państwa Islamskiego, aby się ratować, i żaden z nich nigdy nie został wzięty do niewoli.

W mieście wciąż są akceptowalne osoby, które próbują je chronić, a „Mosul” zaczyna się podczas strzelaniny między trzema irackimi gliniarzami i falą rywali Państwa Islamskiego. Pomimo faktu, że Państwo Islamskie jest według wszystkich rachunków poza Mosulem, ich interesy – wymiana narkotyków na broń palną, zabieranie pieniędzy mieszkańcom, którzy pozostali oraz porywanie i napadanie kobiet – w rzeczywistości czyni je łamaczami prawa i młodym policjantem Kawa (Bessa ), jego wujek i inny urzędnik usiłują dokonać schwytów. Są poważnie przewyższeni obsadą, dopóki major Jasem i jego ludzie nie pojawią się w Humvees, ulepszeni ze zmienionym logo z czaszką i skrzyżowanymi piszczelami, wypełnionymi bronią palną, ostrzami i pociskami, noszącymi kefija i osłonę ciała. Mają dokładny kod, porównując nazwiska osób z kolosalnym zestawieniem, które przekazują, aby dwukrotnie sprawdzić, czy dana osoba jest powiązana z Państwem Islamskim, a także wybierają kieszenie martwych wojowników za pieniądze, a każdą oddaną broń dodają do własnego sklepu. Prawdopodobnie zamordują każdego Państwa Islamskiego, którego zobaczą, i odzyskają miasto, które kochają, aw tej filozofii nie ma miejsca na wyrozumiałość.

W momencie, gdy wujek Kawy zostaje zamordowany w konflikcie, major Jasem daje mu okazję do przyłączenia się do grupy SWAT i określenia własnego kapitału. Uznanie przez Kawy, że popycha go do tajnej misji, której grupa SWAT jest niecierpliwa, aby zakończyć, zanim Państwo Islamskie opuści miasto, a to, co trwa w „Mosulu”, to postęp w nijakich seriach działań, jednak zniuansowanymi śledztwami dotyczącymi bitwy o życie irackiej opinii publicznej każdego dnia w narodzie najwyraźniej nieustannie przeżywającym atak. Carnahan nie robi tu nic jaskrawego: nie ma 12-minutowych pojedynczych ujęć, jak w „Extraction”, i chociaż duża część walk toczy się w strukturach, które grupa oczyszcza, nie ma wyobraźniowego wykorzystania schodów, jak w „The Raid”. „Mosul” jest bardziej zainteresowany tym, co dzieje się po pokonaniu Daesh, a różne sceny zastanawiają się nad losem tego miejsca i jego krewnych. Skłonność majora Jasema do zdobycia śmieci, niezależnie od tego, czy grupa SWAT znajduje się w zrujnowanym wieżowcu, czy w tajemniczej jaskini zbierania się armii państwowej sponsorowanej przez Iran i umieszczenia ich w koszu na śmieci, jest wskazówką, że pragnie posprzątać miasto, w którym prowadził całe swoje życie. Kawa, po zaledwie dwóch miesiącach pracy, powinien pogodzić się ze sposobem, w jaki wielu jego współpracowników policji ratowało się i wymieniło strony, w przeciwieństwie do autentycznej próby służenia i zabezpieczenia. Co więcej, różni inni koledzy ze SWAT opowiadają o członkach rodziny, których stracili lub o kontuzjach, które pod koniec dnia przeszli, historie, które wypełniają jako namiętne paliwo dla ich usprawiedliwionej bezlitosności.

Część decyzji Carnahana zależy od pewnych zachodnich uogólnień, aby podkreślić okropność Państwa Islamskiego (kiedy podtytuł nawiązuje do ich misji napaści, tortur i morderstwa jako na „skalę średniowiecza”, jakby krucjaty nie były zapoczątkowany przez Kościół katolicki; mężczyzna zdziera chustę z głowy małego chłopca w scenie zakodowanej jako wolność), ale „Mosul” ma rację częściej, to priorytetowe traktowanie irackiego punktu widzenia i ciężkość tej dzikości. Major Jasem wdaje się w gorący spór z nieznanym specjalistą na temat historycznego tła Iraku; walka jest nieskażona aktorską, ale Carnahan rozumie urok patriotyzmu. Kawa widzi, że lepiej przygotowani mężczyźni robią sobie selfie z grupami martwych wojowników Państwa Islamskiego, ale nie mogą zmusić się do kopiowania ich reprezentacji; w każdym razie jego działania na rzecz decyzji filmu pokazują jego szybkie umacnianie się. „Możemy wszystko zmodyfikować. Musimy po prostu ich wszystkich wymordować” – mówi major Jasem i pomimo tego, że „Mosul” rozczarowuje swoimi grupami działań, prezentacją Dabbacha i zobowiązaniem filmu do tej filozofii poszukiwania i niszczenia z perspektywy samych Irakijczyków stanowią z pewnością satysfakcjonujące minuty.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.